Stress en Burn-out

Herkenbaar?

Pff, als je opstaat ben je al moe. 

Hoe kom je de dag door, je benen zijn loodzwaar.

Je hoofd zit helemaal vol, niets kun je meer onthouden.  

Je moet nog zo veel en niks kun je eigenlijk afzeggen.

Alleen dan de sport, of het avondje uit. Dat moet dan maar afgezegd worden, anders red je het morgen ook niet.

Als iedereen nou op het werk maar eens deed wat hij moet doen, dan zou jouw dag een stuk beter zijn!

 Ach weet je wat, je doet het wel, want anders gebeurt er weer niks

Bovendien, dan gebeurt het tenminste goed!

Waarom begrijpt nou niemand dat het zo niet werkt!

 

Tekenen van teveel stress en misschien wel een burn-out

Herken jij je in een paar van bovenstaande zaken? 

Dan heb je in ieder geval last van teveel stress. En is het belangrijk om hulp te zoeken.

Want het leven is niet echt leuk meer, toch? Er moet toch meer zijn dan jezelf slepen van dag naar dag?

Mijn eigen burn-out startte met al bovenstaande vragen (en meer). Hoog tijd om in te grijpen, al kon ik dat toen zelf niet meer. Mijn lijf deed dat voor me.

Dan word je gedwongen om stil te staan bij wat je doet, welke keuzes je maakt en wat dit voor je betekent. 

Ik koos altijd voor anderen en stelde mezelf op de laatste plaats. Hmm ook zo’n dingetje dat herkenbaar is waarschijnlijk. 

 

En nu?

Je ervaart heel veel stress, of je zit al thuis door een bun-out. Dat is heel vervelend!

Het is belangrijk om snel hulp te krijgen. Liefst dezelfde week nog. Want nu gaat alles om JOU draaien!

Eng? Ja!

Belangrijk? Ja!!

Het wordt tijd dat jij aan de beurt komt. 

Eerst tot rust komen. Wat niet betekent dat je op de bank kunt blijven zitten met Netflix aan.

Ja, dat mag ook, maar we gaan ook andere dingen doen. Dingen die jij leuk vindt.

En wat vind je dan leuk? Geen idee, je hebt al zo lang niets gedaan wat jij zelf leuk vindt, dat je het niet meer weet.

Dat is geen probleem, dat gaan we samen uitzoeken.

Ik had geen enkel idee wat ik leuk vond, behalve boeken lezen. Dat had ik in jaren niet echt gedaan en dat miste ik. 

Wat nog meer? Ehh.. gelukkig kwam ik daar wel snel achter en kon ik leren genieten van de dingen die ik zelf wilde doen.

Ik leerde tijd nemen voor mezelf. Heel eng in het begin. Nu plan ik zelfs tijd in de agenda voor mezelf.

 

Het herstel

Nadat de burn-out of overmatige stress is geconstateerd, kun je bij mij terecht.

Je vertelt jouw verhaal, ik kan daarop inhaken met mijn eigen ervaringen als ik denk dat dit jou helpt.

Daarna begin je met RUST! Leren ontspannen. En je daar niet schuldig over te voelen. Ik weet nog wel hoe schuldig ik me voelde en wat voor rare dingen ik deed om dat schuldgevoel te onderdrukken. Zolang ik daar druk mee was kon ik natuurlijk niet tot rust komen. 

Pas als je tot rust gekomen bent, gaan we actief aan de slag naar herstel. En dan maken we een plan voor wat jij nodig hebt.

Want, ik ga uit van wat JIJ nodig hebt. Geen vast programma, geen uitgestippelde route. Wel inzicht in wat jij nodig hebt.

En daarbij kunnen we verschillende hulpmiddelen inzetten.

Een vitaliteitscan

Creatief uiten door te leren intuitief tekenen of schilderen

Leren omgaan met hoogsensitiviteit en dit implementeren in de nieuwe JIJ

Leren omgaan met hoogbegaafdheid en daarmee nieuwe keuzes maken 

 

 

Interesse? Neem contact met me op!

Meer info

Vorig jaar won ik met mijn pitch een mediaboost van de Rabobank Arnhem en Omstreken en Rabobank Maas en Waal – Oost Betuwe (regio Maas en Waal).

Dat werd een video. Ik had nog nooit voor de camera gestaan (Ik duik nog weg bij foto’s) dus dat was wel even iets.

Ik ben blij met het resultaat. Nu zie je wie ik ben en wat ik doe.